Olvasóink értékelése: / 3
ElégtelenKitűnő 

Üdvözletem!

Úgy fest nekem már csak az autómata specifikus dolgok maradnak, de ez nem baj!

Igazából költség kímélés miatt jutottam arra, hogy szétkapjam ezt a kapcsolót, ami egyszerű és igen drága mulatság csere szempontjából. A kapcsoló teljes ára igencsak 20.000 Ft környékére tehető, forgalmazótól függően!!!

A hiba, ami miatt rávettem magam az az volt, hogy nem kapcsolta a tolatólámpát tolatásnál, ami sötétbe kicsit hiányzott!

Maga a kapcsoló a menetirány szerinti baloldalon van elhelyezve a váltó oldalán és 2db 8-as kulcsnyílású csavar fogja. De ezeket még mielőtt oldaná az ember, célszerű lekötni a váltórudazatot amit 10-es kulcsnyílású csavar rögzít és ezek után lehet lehúzni a csonkról. Nem kell megijedni, a csonk marad a váltón, miután a kapcsolót levesszük a váltóról, mert átmegy a csonk a kapcsolón. A váltórudazaton van egy villás lemezke ami egy kis csavarral van rögzítve a rudazathoz, NA EZT A LEMEZKÉT NEM SZABAD SEM ELTÖRNI,  SEM LESZEDNI a rudazatról, SEM ELHAJLÍTANI!!! E lemezke vége meg van hajlítva a villás részén derékszögbe és ez a része forgatja a kapcsoló vezérő ívét ill. tárcsáját amit a képeken jól lehet látni! Kicsit nehéz a lemezkét kihúzni a kapcsolóból, de nem kell megijedni nem lehet belerohadva, összegyógyulva a kapcsolóval, mert műanyag a kapcsoló nagy része!

Miután kiszereltük  látható 6db aluszegecs amit a legcélszerűbb kifúrni MAX. 4-es (!!!!) fúróval. Utána ketté lehet szedni a kapcsolót. Vigyázni kell viszont, mert van egy gumitömítés, ami a fémház és a műanyagház között van, valamint a vezérlőív mindkét oldalán egy-egy gumi O gyűrű. Ezek nem árt, ha épen maradnak. A vezérlőív a kapcsolókar felett foglal helyet, így a kapcsolókart csak a vezérlőív kiszedése után lehet kivenni.A kapcsolókart is óvatosan kell eltávolítani, mert a műanyagházból kialakított kis tengelycsonkon mozog és nem árt ha ezt a csonkot sem törjük le! A legjobb erre egy hegyes végű kis fogó, amivel finoman a felső sarkánál forgatva le lehet húzni a kis csonkról. Ekkor már láthatóvá válnak a tolatólámpa kapcsoló érintkezői is.

Kontakt hiba, kopás egyaránt lehet, de mindkettő orvosolható nagyon könnyen, mert viszonylag jól hozzáférhetőek az érintkezők mindkét kapcsolónál. Célszerű mindkettőt megtisztítani, mert a másik kapcsoló az indításért felelős, még pediglen úgy, hogy a vezérlőív furcsa kialakítása hivatott működtetni  az indításgátló kapcsolót is! Tehát ha nem indít az önindító és nem is halványulnak el a visszajelzők a műszerfalon, okozhatja ez a kapcsoló is a rumlit! Vissza a hibaelhárításhoz! Ha kopásról van szó mint esetemben is, nem kell mást tenni, mint picit meghajlítani a tolatólámpa kapcsoló érintkezőjét amelyik mozog, de FIGYELEM, nem kell nagyon meghajlítani, mert akkor állandóan fog égni.Én egy 4,5V elemmel próbáltam le meg egy zseblámpa izzóval és rendben működött! Célszerű hasonlóan lepróbálni, ne a beszerelés után derüljön ki, hogy nem világít vagy ennek az ellenkezője, folyamatosan világít.

Összeszerelés történhet POP szegecseléssel vagy csavarozással is! Célszerű a csavaros utat választani, az esetleges későbbi hibák végett! 6db 4x10-12 csavar (max, ha nem akar az ember fúrni faragni)(süllyesztett fejű) anyákkal és alátéttel! Az anyáknak van annyi hely, hogy elférjenek, sőt a kapcsoló fala meg is fogja majd az anyákat és nem fognak húzásnál elforogni! Összeszerelésnél ne feledjük a tömítést és a két O gyűrűt. Ha a tömítés elszakadna, vagy ki van öregedve, akkor valamilyen gumi(s) anyagból nem árt csinálni(pótolni). Erre jó alternatíva lehet kerékpárbelsőből kivágva egy ilyen tömítés!

Innentől már csak az összecsavarozás maradt és a felszerelés, természetesen fordított sorrendben, mint ahogyan leszereltük. Ha mindezek megvannak, ismét látunk sötétben hátrafelé!

És ami nem elhanyagolható, hogy nem kevés lóvé kiadásától kíméltük meg magunkat!

Szerbusztok, jó munkát! :)

pipi