Olvasóink értékelése: / 9
ElégtelenKitűnő 

 

Először is miért kell ezt kicserélni? Két okból. Egyik esztétikai, a másik pedig, hogy nem engedi be a vizet. Az enyém így nézett ki:


Én az oldalsó tömítésekkel kezdtem, amit oldalról három csavar szorított le.

Csavarjuk ki őket, és szedjük ki a tömítést.

Mikor kint volt mindkettő, nem tettem vissza az újat, hanem először kicseréltem a tetőablak első gumiszigetelését. Egyik végén megkezdve szépen kijön a helyéről.

Miután megvan el kell menni kávézni, mert hosszú és türelmet igénylő munka jön. Az új guminak csak az alját kell elsőként beilleszteni a vájatba, utána a tetejét, majd ezeket után mm-ről mm-re haladva, egy kis csavarhúzóval (Én egy műanyag díszlécleszedőszerszámmal csináltam) be kell nyomogatni alul és fölül is a végleges helyére.

Azért tettem be ezt először, mert az oldalsó tömítések a W108/W109-be való hosszban jönnek. A gyár ezt adja minden hasonló korú autóhoz, mert a nagy állólámpáé a leghosszabb. Mindenki vágja méretre magának. Én ezt egy lemezvágó ollóval oldottam meg.
A méretre igazítás után mehetnek is a helyükre az alábbi módon.

Amikor kiszedtük őket, levettünk egy szorítólemezt is. Azt először csak lazán csavarozzuk fel, ezután tegyük be a tömítést, nyomjuk be a helyére, majd lehet meghúzni a három csavart.

A tetőablak hátsó végében lévő gumit is cseréltük. Ez csak úgy megy, ha kiszereljük a teljes tetőablaklemezt.

Először lecsavarozzuk a képen látható vezetősínt. Négy csavar fogja ( a laposfejűt nem kell, csak a csillagot).

Ha ez megvan, félig elhúzott állapotban a kárpitot le kell pattintani elöl. Célszerű benyúlni alá valami lapos szerszámmal, mert igenerős fémpatentok tartják.

Lepattintjuk tehát az első élnél, megfogjuk a kárpitot, hogy ne tudjon hátracsúszni és a tetőablakot teljesen kinyitjuk. A kárpitot így fölfelé ki tudjuk emelni.

Utána húzzuk be a tetőablakot. Középtájt lesz keresztbe egy fekete lemez, aminél fogva a mehanika húzza az ablakot. A két szélén lévő két-két nyolcas csavart csavarjuk ki.

Majd a mozgató rúd végén lévő két nyolcas csavart is szedjük ki.

Ezek után a tetőablak kiemelhető és láthatóvá válik, hogy mit kell lecserélni:

Türelmet igényel az új befűzése.

Rá kell illeszteni, és egy (Én műanyag) szerszámmal benyomkodni.

A tetőablak ugyanúgy megy vissza ahogy kijött. Bele kell illeszteni, visszatenni a csavarokat, majd a vezetőt is visszatenni.

Én csak gyári tömítéseket használtam. Ezek biztos, hogy passzolnak, és jó minőségűek. Persze jóval olcsóbban is be lehet szerezni…

Aki mégis a gyári mellet dönt, azoknak az alábbiakat kell megvenni:

Az első gumi: 123 782 0498

A két szélső tömítés (szöszmöszös): 108 782 0198

Hátsó gumi:


Jó Szerelgetést!