Típustörténet
Az autó folyamatos átalakulásokon ment át az évek során. Sőt, időnként a fejlesztéseket azonnal gyártásba dobták. Ennek ellenére azonban elkülöníthető pár jól meghatározott időszak. Létezett feles széria, ami az első igazán kiforrott időszakot előzte meg, majd a második széria előtt már folyamatosan bevezetésre kerülő biztonsági és egyéb újítások egy másfeles korszakot is kialakítottak.
Íme röviden a lényeges változások listája:
Változások a feles széria ideje alatt:
1968. április
- a vezetőoldali könyöklő magasabbra került
1968. június
- a fűtőventilátor kialakítása megváltozott (a műanyag keret több ponton fekszik fel, kevésbé hajlamos a törésre, kilazulásra)
1968. július
- ablakmosó spricniből kettő lett az egy helyett
1968. december
- a limousoineokban a visszapillantó tükör lába króm helyett fekete műanyag lett
1969. január
- a 6 hengeres modellekhez felárért rendelhetővé vált az 5 sebességes kéziváltó
1969. február
- szériafelszerelés lett a XXX
1969. április
- a kupék árusításának kezdete
1969. május
- az autó orrának kialakítása megváltozott, a hűtő szélesebb lett, az akkumulátor pedig srégen lett elhelyezve (eddig merőleges volt a tűzfalra)- a szélvédőmosófolyadék tartálya megváltozik (csak az alakja)
- a négyhengeres benzinesek differenciálművének áttétele 4.08-ról 3.92-re változott
1969. augusztus Serie 1 - Az első széria megjelenése és annak módosulásai:
- más felépítésű és elrendezésű a középkonzol
- a 250-es modellekbe fabetét kerül a műszerfalra, illetve a hangszóró a műbőrfóliával ellátott rácsot kapta meg (ez egy igencsak rossz választás volt, mára gyakorlatilag az összes tönkrement)
- a fűtéskapcsolók megkapták az optikai szálas világítást
- a kesztyűtartóvilágítás szériafelszereltség lett
- a középkonzol egy darabból lett kialakítva (kivéve a klímás autóknál) más mintázattal (az erezet mintái a szériák növekedésével egyre kisebb lett)
- a nem klímás, 250-es modellek szőnyegbetétet kaptak a középkonzol két oldalára
- a küszöb belső oldala és a padlólemez szőnyegborítást kapott a gumi helyett
- a kalaptartó szőnyegezése szériafelszereltség lett
- az ajtókárpitok új mintázatúak lettek és párnás részeik a hegesztett szivacs helyett egy puha pvc habot kaptak
- a 250-es modellen már csak a térképzseben volt krómcsík
- a hátsó ülés anyaga behegesztett csíkokat kapott
- az ülőlapok és a háttámlák textil kárpit esetén (bőrnél nem!) steppelt csíkokat kaptak
- a jobboldali tükör (feláras volt!) a jobb ajtóról a jobb első sárvédőre került
- a kupék „cognac” színű belsőtere kárómintás betétet kapott
- a vészvillogó szériafelszerelés lett
- az emelő tekerője hozzá lett építve az emelőhöz
- a slusszkulcs már csak 0-s állapotban volt kihúzható, 1-esben nem
Az egyes széria alatt történt módosítások:
1969. október
- megjelent az első kazettás rádió, a rádio része még csak mono vételi lehetőséggel (Becker Olympia Casette Stereo
- megjelent a Becker Europa Stereo, ami már tudta a sztereo vételt
1969. november
- a hathengeres kivitelek differenciálműveinek áttétele 3.69-re változott 3.92-ről, kivéve az 5 sbességes váltóval szerelteknél, ahol 3.92 lett a 4.08 helyett
1970. január
- az ablaktekerő rögzítése a csavaros megoldás helyett a kis habos kárpitbetét hátsó lemezének egy nutba való bevezetésével lett megoldva
- a limousineok c oszlopának krómtakarója megváltozott (hullámos, vastagcsíkos helyett vékony csíkok lettek)
1970. június
- a H1-es halogénizzós megoldás felárért cserébe rendelhetővé vált (korábban kérésre a ködlámpa helyett reflektor lett beépítve és a ködlámpák külön házba kerültek a lökhárítóra)
1970. július
- a kupékba rendelhető lett felárért a velúr kárpit
1970. augusztus
- az olajbetöltő nyílás gyorszáras lett
1970. október
- a padlóváltós kiviteleknél a váltógomb habosított borítást kapott
- az ablaktörlőlapátok egy kis takarófedelet kaptak a takaróanya helyett
- a hátsó fékcsövek kialakítása megváltozott (megszűnt a plusz kis fém fékcső)
1970. november
- a lámpakapcsolóba bekerült a ködfényszórókapcsoló, a helyzetjelző elhelyezkedése pedig elöl és hátul is meváltozott
1971. január
- szimetrikus, fekvő fűtéscsap kerül a motortérbe
1971. február
- a taxi szín a 040-es feketéről a 623-as világos elefántcsont színűre változik (schwarz-hellelfenbein)
1971. április
- megjelenik a Becker Mexico Casette, ami ugyanaz, mint az Olympia, csak a nevét egyszerűsítették
1971. május
- az alvázszám a jobb első nyúlványról a zárhídra került át
1971. június
- az automataváltók fokozatainak megnevezése 4-3-2-ről D-S-L-re változott
1971. augusztus
- a hűtőrács fém (W115) illetve aluöntvény (W114) helyett, egységesen műanyag lett
- a kormányváltós autók váltógombja is megkapta a habosítást
1971. október
- a hátsóablakfűtés időkapcsolót kapott
1972. április Serie 1,5 – A másfeles széria megjelenése és annak módosulásai:
- új színek lettek rendelhetőek
- a beltér színei teljesen megváltoztak
- a műszerfal műanyag elemei és az MB-tex anyagok finomabb hegesztést kaptak
- megváltozott a textilek mintázata
- az ajtókárpitok is új mintázatot kaptak és valamivel feszesebb anyagból lettek gyártva
- a 250-es és 280-as típusoknál a lábtér szőnyegei az ajtóborítással megegyező színt kapták
- az előbbi típusoknál a középkonzol szőnyegborítása még feljebb került
- az automataváltók kulisszája króm helyett műanyag lett
- a fejtámlák végállásretezst kaptak
- a sárvédők eleje és a bajuszlemez alakja megváltozott
- a kupék belső visszapillantótükrének lába is króm lett
- a slusszkulcs köré is krómfedés került, mint az ajtózáraknál
- az első szélvédők ragasztott, biztonsági üvegből készültek minden típusban
- szakaszos ablaktörlés lehetősége
- érintős indexkapcsoló (nem akad be, csak indexel egyet, ha nincsen rendesen lenyomva)
- a szervókormányrendszer teljesen átalakult
- a motorháztető kereszttartójába egy kirekesztés került az új 280-as motorok légszűrői miatt
- a biztosítéktábla teteje csavaros lett, nem bedugós
- a 280, 280E, 280C és 280CE modellek megjelentek a piacon
- megjelent a 250-es típus 2800 cm3-es-re alakított 250-es motorral az európai piacon is (eddig csak amerikai verzió volt)
- a 250CE modell megszűnt
- a 250 2.5 és a 250C 2.5 modellek is megszűntek
Az másfeles széria alatt történt módosítások:
1972. június
- H4-es halogénizzó krült a H1-es helyére (feláras)
1972. július
- extraként rendelhetővé vált a fényszórómosó
1972. október
- a háttámladöntő szerkezet működése megváltozott
- a rögzítőfék pedálja keskenyebb lett
- automata biztonsági övek megjelenése
- a fejtámla már csak párban volt rendelhető
- elmarad az „Automatic” felirat a csomagtérajtókról
1972. november
- a mechanikus kattogó órát felváltja a lényegesen halkabb kvarcóra
1973. február
- a habosított kormánykerék bevezetésre került
- a kormányváltó karja fekete lett, króm helyett
- az ablakmosótartályokról eltűnt a VDO felirat (normál kivitelű felépítményeknél)
- bevezetésre került a „Taxi International” felszerelés csomag, mely kifejezetten a taxisok igényeinek megfelelően lett kialakítva
- a Becker Mexico Casette rádió Vollstereo változata is piacra került (már a rádióvevő része is stereo)
- megjelent a Becker Grandprix Stereo
1973. március
- az első ülések fejtámlái szériafelszereltséggé váltak
- az első biztonságiövek szériafelszereltségként automaták elől
- megszűnik az „első egybeüléses” kivitel
- nagy ködzárófény került az autókra, teljesen műanyagból
1973. augusztus Serie 2 – A kettes széria megjelenése és annak módosulásai:
- az első rendszámtábla felfogatása a lökhárítóra került
- a köténylemez hosszanti nyílásába műanyag lemez került, megszűnt a kismotorosokon lévő krómcsík, illetve a nagymotorosokon a dupla lökhárító
- a hűtőrács szélesebb és laposabb lett, a csillag foglalata jelentősen kisebb
- koszfogó krómelem került az A oszlopra
- a tető oldalain lévő eresz elemek műanyag csíkot kaptak a tetejükre
- a hátsó szélvédőfeszítő keretbe esővíz elvezető vájat került
- megszűnik az elefántfül ablak az első ajtókon
- lényegesen nagyobbak lettek az oldalüvegek, és az új belülről állítható visszapillantótükrök
- a kupéknál a visszapillantótükör a megszűnt elefántablak helyén lévő kis háromszög üveg hátsó sarkába került
- az extraként rendelhető jobboldali tükör visszakerült az ajtóra és az is, mint a baloldali, belülről állítható lett
- az óracsoporton a visszajelzők feliratai helyett szimbólumok lettek, a reflektor visszajelzője szélesebb lett
- a fabetétek megváltoztak, mind anyagukban, mind mintázatukban
- a váltókar takarója harmónikaszerű lett
- a hátsó lámpák megújultak, elmaradt a króm keret és a hornyos-csíkos kialakítást kapták meg, ami kevésbé koszolódik
- a csomagtérajtó füle hosszabb lett
- a típusfelirat nagyobb és sarkosabb kinézetű lett
- az amerikai típusokra a hosszított lökhárító került
- az automataváltók kapcsolása nyomatékváltós lett a hidraulikus kupplung helyett (kettesből indulnak normál esetben)
- az ablaktörlőmotor egy műanyag burkolat alá került és kisebb lett
- a hűtővíz hőfokmérője elektromos lett minden típusban
- a négyhengeres kiviteleknél a karburátor teteje lejjebb került
- a kesztyűtartóvilágítás csak ráadott gyújtásnál világított
- kis beltérvilágításkapcsoló az ajtóknál
- nagyobb és masszívabb csomagtérvilágítás
- a 220-as benzines típus megszűnt
- megjelent a piacon az új benzines, a 230.4
- a 230-as hathengeres neve 230.6-ra változott
- az autók sorszámozását újrakezdték az alábbiak szerint a feltűntetett sorszámtól indulva
250, 280, 280E, 250C, 280C, 280CE 100.000-től
200D, 200, 230.6, 200.000-től
220D 400.000-től
A kettes széria alatt történt módosítások:
1973. december
- a limuzinok üléstámlái 20 milliméterrel magasbbak lettek
1974. február
- a metálfény rendelhető extra lett minden típushoz
1974. március
- a gyújtáskapcsoló nyílása köré fekete takaró került
1974. június
- a tűzfalon lévő horony megváltozott az új szélvédőmosó lábpumpája miatt
- a radiál gumiabroncs szériatartozék lett
- a zárható tanksapka szériatartozék lett
1974. július
- bemutatásra került a 240D 3.0
1974. augusztus
- az antenna hátra került
- az ülésfűtés extraként rendelhetővé vált
1974. november
- az antenna a 200D-től a 250-es típusig újra visszakerült az első sárvédőre
1974. december
- a velúrkárpit minden limuzin típusra rendelhetővé vált (280 és 280E-re már a gyártáskezdettől fogva)
1975. február
- a szervókormány a 280-as motorokkal szerelt autókban szériatartozék lett
1975. március
- megjelent a Becker Monza Casette
1975. június
- filcbetét a kalaptartó és az ülések alá
1976. január
- az 5 sebességes váltó nem volt rendelhető többé
- megjelent a Becker Monza Casette Kurier és az Europa Kurier