Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 

Akinek állólámpása van, az általában ismeri a jelenséget: az index kar nem marad a helyén, amikor lenyomjuk. Érezhető, hogy valami megkopott, de az nem, hogy ez egy 5 perces műtéttel helyrehozható.

Ami szükséges hozzá, az egy kis laposfejű csavarhúzó, egy csillagcsavarhúzó és egy tűreszelő. ez utóbbi lehet gömb, lapos, háromszög vagy akármi, lényeg, hogy pici legyen.

A művelet megkezdése előtt az akksiról célszerű levenni az egyik kábelt, de ha ezt nem tesszük, akkor sincs nagy baj, csak óvatosabbnak kell lenni.

Először vegyük le a sofőroldalon lévő műszerfalborítást. Ezt normál esetben pár patent tartja a nagy alsó hídhoz, amik fémpöckösek. Óvatosan, de határozott mozdulattal húzzuk ki őket. Ha a feje valamelyiknek leszakad, akkor vissza lehet tenni. Ha eltörik, akkor pedig itt a cikkszáma, lehet rendelni: 000 988 2378

Ha ezzel megvagyunk, akkor a fő kábelkorbácsot alátámasztó rúdon található 12 pólusú stekkert húzzuk szét. Ezután a bajuszkapcsoló körüli gumitakarót pattintsuk ki és tekerjük ki a két csillagcsavart, ami az egészet fogja. Ezután kicsit kijjebb emelve az egészet szabaddá válik, a motor felöli oldalon lévő kis fekete és barna dudakábel, amit szintén oldjunk ki. A kapcsoló így már kivehetővé válik. A stekker pólusait a kormányrúd felé fordítva ki lehet húzni a kormányoszlop házából az egész köteget.

Ezt a felét fogjuk piszkálni a kapcsolónak:


Ami el van kopva, az nem más, mint a piros nyíllal jelölt kis öntvény lemezke. A jelölt rézre ugrik fel a zölddel jelölt stift és ha ott nyugodalmat talál magának, akkor ott is marad. Mivel az öntvény elég puha, ezért nagyon könnyen el is kopik és itt kel javítanunk a dolgon.


A tűreszelővel kis partot kell reszelnünk a legömbölyödött rész helyett. Vigyázzunk, hogy ne reszeljük túl, mert akkor ismét hamar el fog kopni, valamint ne csináljunk mélyedést se, mert akkor kézzel nem lehet visszaállítani alaphelyzetbe a kapcsolót. Egy határozott egyenes síkot reszeljünk. Fogjuk meg a kapcsolót, egyik irányba nyomjuk le a rudat, így az ellentétes oldalon szabadon tudunk dolgozni.


Érdemes kis reszelés után próbálgatni, nehogy túlszaladjunk. Íme, a végeredmény:

A visszaszerelésnél ne felejtsük el a kürt kábeleit visszatenni! A sorrend pedig a kiszerelés fordítottja.

Jó műtést! :)