Kapcsolási rajzok (benzin, diesel)
Az alábbiakban megtalálható pár kapcsolási rajz. A képre kattintva előugrik annak nagyfelbontású nézete. A rajz címe mellett található pdf file tartalmazza a magyarázatot.
Általánosan igaz minden rajzra, hogy a vezetékeken található feliratok annak keresztmetszetének területét mm2-ben, valamint színét határozzák meg. Több színjelölés esetén az első az alapszín, a többi pedig a csíkozás.
Nem árt figyelembe venni, hogy az évek során egyes helyeken a kábelek színe már megfakult, megváltozott, így ha valahol fehérnek kell lennie, de szürkét találunk, akkor az nem biztos, hogy rossz. Szintén volt már rá példa, hogy egyes szériákban a síkok színéből egy lemaradt, de ettől függetlenül tökéletesen beazonosítható volt.
Szintén érdemes tudni, hogy sok kapcsolón, relén és egyéb alkatrészeken találhatóak azonos számozású kivezetések, lábak. A legéltalánosabb három a következő:
31 - ez mindig test és barna kábel csatlakozik rá
30 - ezek a lábak kikapcsolt gyújtásnál is feszültség alatt vannak, a kábelek pirosak, esetleg piros és valamilyen színű csíkosak
15 - csak bekapcsolt gyújtásnál van feszültség alatt, a kábelek színe pedig legtöbbször zöld vagy fekete és valamilyen csíkos
Színjelölések:
bl - blau, kék
br - braun, barna
el - elfenbein, elefántcsontszín
ge - gelb, sárga
gn - grün, zöld
gr - grau, szürke
nf - naturfarben, bézs
rs - rosa, rózsaszín
rt - rot, piros
sw - schwarz, fekete
vi - violett, viola
ws - weiss, fehér
És akkor íme a rajzok:
Mercedes-Benz W123 200, 230, 230C (magyarázat pdf-ben)
Mercedes-Benz W123 250, 280, 280C (magyarázat pdf-ben)
Mercedes-Benz W123 230E, 230CE (magyarázat pdf-ben)
Mercedes-Benz W123 280E, 280CE (magyarázat pdf-ben hamarosan!)
Mercedes-Benz W123 diesel 1980. augusztusig (magyarázat pdf-ben)
Mercedes-Benz W123 diesel 1980. augusztustól (magyarázat pdf-ben)