Olvasóink értékelése: / 2
ElégtelenKitűnő 

Pár éve egy nagyobb karbantartást csináltattam egy ismertebb MB szerelőnél. A munka eredménye számomra nem volt éppen kielégítő, többek közt, mert a beszerelt motortartó bakok 1000 km alatt szabályosan összerogytak.

Kellett hát egy normális motortartó bak. És hát a 300D-nél nehezebb motort W123-ban nem nagyon találni, kivéve a turbódízel. Tehát nem mindegy, mit veszek, hogy ne rogyjon össze megint. Egy 200 benzin valószínűleg kevésbé lenne erre érzékeny.

A motortartó bakok gyári beszállítója a Lemförder, és némi germán nyelvismerettel azt is ki lehetett nyomozni, hogy összesen 13 különböző erősségű motortartó bak létezett. Nyilván a beszerelt motor és annak segédberendezései (pl klímakompresszor) nyomán a bakra nehezedő tömeg különbségei miatt. Azt hogy milyen erősségű a bak, azt a bak gumi részén olvasható S1…S13 (S= Stärke, azaz erősség) feliratból lehetett leolvasni, ahol az 1 a legpuhább, 13 a legerősebb.

Józan paraszti ésszel arra gondoltam, ha a 300D a második legnehezebb motor, akkor nekem olyan 10-11 körülire van szükségem.

Jómagam az ürömi bontóból tudtam Lemfördert szerezni, az Unixban pl ilyet nem tudtak. És még Ürömön is valami sokadik alkatrészes programból túrták elő, érdekes módon ott sem ismerték ezt a fajta skálát.

A beszerzett 11-es erősséggel nem volt gondom amióta beraktam.Az új Lemförder és az összerogyott, de pár hetes bak között több mint 1 cm magasságkülönbség volt, természetesen az előbbi javára.

Kiegészítés: Jóval később egy másik, bontás alatti 300D-ben láttam gyári motortartó bakokat – azokban 8-as erősségű bakok voltak. Hogy az még gyári újkorában került e bele azt nem tudom.